HomeIkram Agzoul

Ikram Agzoul

Via het schoonmaakbedrijf waarvoor ze werkt, kwam Ikram op de locatie van Samen Verder. “Omdat ik het leuk vind om contacten te leggen en met mensen te praten, heb ik me drie jaar geleden aangemeld als vrijwilliger. Nederlands praten is daarbij mijn hoofddoel, want ik wil m’n Nederlands verbeteren.”

Op maandag en dinsdagochtend werkt ze bij Bartje. “Ik werk meestal bij de speelgoedafdeling, maar help ook met kinderkleding sorteren en prijzen maken. Met mijn collega’s is het gezellig en met de klanten heb ik ook leuk contact. Moeders die bepaald speelgoed zoeken voor hun kind, vragen me bijvoorbeeld om dat apart te leggen wanneer het binnenkomt. Opa’s en oma’s komen er ook bij Bartje. Die vragen bijvoorbeeld of we iets leuks hebben voor een kind van een bepaalde leeftijd.”

Ikram heeft eerder als thuishulp gewerkt. “Het is fijn om met oudere mensen te praten. Ze vertellen graag over vroeger. Als ik bijvoorbeeld met een vrouw van tachtig praat, vraag ik hoe ze leefde toen ze jong was en wat ze toen deed. Van oudere mensen leer ik veel over geschiedenis.” Wat vinden familie en vrienden ervan dat ze vrijwilligerswerk doet? “Die vinden het leuk. Ze weten dat ik altijd actief ben en niet van thuiszitten houd. Al is het maar wandelen, ik moet altijd iets doen.” Soms vragen mensen wel eens en of ze naast haar baan als schoonmaker en haar gezin wel tijd heeft voor vrijwilligerswerk. “Dan zeg ik: je hoeft niet alleen je tijd te gebruiken om geld te verdienen. Als ik iets leuk vind, dan maak ik daar tijd voor.”

Benieuwd naar meer verhalen van vrijwilligers, klik hier

Geïnspireerd door het verhaal van Ikram?
En wil je meer weten over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk, vul dan onderstaand formulier in en we nemen spoedig contact met je op.

Mede mogelijk gemaakt door:

Neem vrijblijvend contact met mij op: