HomeLoes Jansen

Loes Jansen

Werken: Loes heeft het altijd met plezier gedaan. “Toen ik 65 werd, kon ik met pensioen gaan, maar ik heb nog doorgewerkt tot m’n 67e. Daarna mocht ik helaas niet meer blijven. Ineens zat ik thuis. Ik wilde meteen weer iets gaan doen. Ik heb altijd gewerkt met klanten: aan de balie, de receptie en de telefoon. Zoiets zocht ik. Zo’n acht jaar geleden solliciteerde ik daarom bij Klaartje waar ze een telefonist/planner zochten.”

“Werken op een kantoor met mensen om me heen: daar hou ik van.” Gelukkig voor Loes is er bij Klaartje reuring genoeg, met o.a. chauffeurs en bijrijders, de mensen van IT en wagenbeheer, de dagleider en de projectleider. “Aan de telefoon spreek ik de mensen die een afspraak willen maken. Vervolgens plan ik de ritten in. Mensen met een beperking en ouderen kunnen vervoer krijgen binnen Culemborg, bijvoorbeeld naar de poli, de huisarts, de apotheek, op visite of naar het Odensehuis. Daarnaast brengen we mensen naar ziekenhuizen in de omgeving. Mensen zeggen het vaak: we zijn blij dat Klaartje er is, anders kwamen we nergens!”

Plannen betekent ook een stapje extra zetten, als dat kan. “Na 18.00 uur rijden we niet meer. Maar laatst was er een evenement waar meerdere mensen heen wilden, maar waarvoor ze ’s avonds geen vervoer terug naar huis hadden. Ik dacht: kunnen we niet één keer een uitzondering maken? De projectleider vond ook dat we dit moesten doen. Toen kon ik een chauffeur gaan regelen. Zo konden we klanten blij maken en daar word ik ook blij van!”

Benieuwd naar meer verhalen van vrijwilligers, klik hier

Geïnspireerd door het verhaal van Loes?
En wil je meer weten over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk, vul dan onderstaand formulier in en we nemen spoedig contact met je op.

Mede mogelijk gemaakt door:

Neem vrijblijvend contact met mij op: