HomeOnno van Geuns

Onno van Geuns

“Drie jaar geleden kwam ik wonen in Culemborg. Het leek me leuk om deze stad door vrijwilligerswerk te leren kennen. Het concept van Samen Verder bevalt me. En rijden op een bus, daar zie ik de sport wel van in.” De ritafspraken kan zzp’er Onno goed combineren met z’n werk als grafisch vormgever en illustrator. “Ik breng mijn passagiers naar medische afspraken. Op de heenweg zijn ze vaak wat aan de stille kant. Maar op de terugweg zijn ze vaak opgelucht en willen ze graag praten. Dan gaat het zelden over hun gezondheid, maar over andere zaken, zoals Culemborg en hoe het er vroeger was, ver voordat ik er kwam wonen. Ik vind dat heel gezellig.”

De ritten voeren regelmatig naar het ziekenhuis in Tiel en terug. “De Provincialeweg over Buren ken ik zo langzamerhand wel. En toch zie ik ‘m anders als iemand zegt: ‘Het is zo leuk om weer eens buiten Culemborg te zijn.’ En als daar tijd voor is, mag de klant op de terugweg de route kiezen. Als iemand over de dijk via Beusichem wil rijden, is het feest. Dat voelt als een cadeautje dat ik mag geven.” En hij krijgt waardering terug. “Bijvoorbeeld als een mevrouw bij de planner aangeeft dat ze de volgende keer graag dezelfde chauffeur wil.” Onno heeft z’n draai gevonden. “Mensen op kwetsbare momenten mogen begeleiden is werk dat ertoe doet. En het team van Klaartje is een gezellige ploeg. Het is fijn om bij deze club te horen.” Inmiddels heeft hij z’n activiteiten uitgebreid: “Als redacteur werk ik nu ook mee aan de nieuwsbrief.”

Benieuwd naar meer verhalen van vrijwilligers, klik hier

Geïnspireerd door het verhaal van Onno?
En wil je meer weten over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk, vul dan onderstaand formulier in en we nemen spoedig contact met je op.

Mede mogelijk gemaakt door:

Neem vrijblijvend contact met mij op: