HomeRia Wijgers

Ria Wijgers

“Twaalf jaar geleden kwam ik zonder werk te zitten. Een nieuwe baan was niet te vinden. Iemand zei: ‘Ga eens bij Bartje kijken’. Ik ben gelijk blijven hangen!” Ze werkt op dinsdagen en woensdagochtend: meestal op de speelgoedafdeling, soms op de kledingafdeling. “Als je iets wilt kopen, schrijf ik een bon uit; die betaal je dan bij de centrale kassa. Samen met m’n collega zorg ik ook dat alles netjes is, net als in een gewone winkel.” Klanten vragen soms advies: “Bij het speelgoed bijvoorbeeld: is dit geschikt voor een kind van die leeftijd? Of bij de kleding: hoe staat me dit?”

Ria is graag onder de mensen. “Een mevrouw die ik elke week zie, bracht op een keer zomaar gebak mee. ‘Ik ben jarig geweest en jij hoort dat mee te vieren’, zei ze. Ook met m’n vaste collega op woensdag heb ik inmiddels een hechte vriendschap.” Wat maakt vrijwilligerswerk anders dan gewoon werk? “Je komt er echt met mensen in aanraking. In mijn betaalde werk kreeg je daar nauwelijks de kans voor.” Nóg een verschil: “Naar m’n betaalde werk ging ik weleens met tegenzin. Maar met Bartje heb ik dat nooit: ik zou er geen minuut van willen missen!” Thuis steekt ze overigens ook nog heel wat tijd in Bartje. “Ik controleer de puzzels en spellen die we voor Bartje binnenkrijgen. Die moeten heel en compleet zijn.” Ria werkt met hart en ziel voor Samen Verder: “Het vervoer voor ouderen is grandioos. En met nieuwe vrijwilligers kunnen we Culemborg nog mooier maken!”

Benieuwd naar meer verhalen van vrijwilligers, klik hier

Geïnspireerd door het verhaal van Ria?
En wil je meer weten over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk, vul dan onderstaand formulier in en we nemen spoedig contact met je op.

Mede mogelijk gemaakt door:

Neem vrijblijvend contact met mij op: