HomeBARTJEVeelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de witgoed inname?

Bartje neemt sinds mei 2021 alleen vooraf gekeurd witgoed aan. Direct inleveren door afgifte aan ons gebouw is niet mogelijk. Na afspraak komen we bij u langs om de nog aangesloten apparatuur te bekijken en na geconstateerde bruikbaarheid zal het meegenomen worden. Door deze werkwijze kunnen we goede spullen garanderen aan onze klanten die ook via de diverse sociale organisaties naar ons verwezen worden voor bruikbaar, goedkoop witgoed.

Waarom worden niet al mijn overbodige spullen aangenomen bij Bartje?

1. Helaas is er onvoldoende ruimte en/of kennis aanwezig om alles te accepteren. Hier leest u wat wij wel en niet kunnen aannemen.

2. Bartje kan alleen verkoopbare artikelen in de kringloopwinkel plaatsen. Versleten, beschadigde of vuile voorwerpen kosten geld en moeite om te verwijderen via de AVRI. Dit geld kan dan niet meer gebruikt worden voor het ouderen- en gehandicaptenvervoer en de andere ideële doelstellingen van de Stichting Samen Verder. Help ons dus met onze goede doelen en selecteer uw goederen vooraf.

Waarom kunnen we in de schoolvakanties niet terecht bij Bartje?

Er is bij de vrijwilligers van Bartje onvoldoende steun om ook in de schoolvakanties open te zijn. Wel worden de vakanties in een aangepaste bezetting gebruikt om herstel en reorganisaties door te voeren.