HomeKlaartjeVeelgestelde vragen

Naar welke ziekenhuizen en medische instellingen wordt gereden door Klaartje?

Culemborg, De Meern, Houten, Nieuwegein, Tiel en Utrecht.

Waarom is er gekozen voor een kleinere bus voor de buitenritten?

De VW Caddy is veel goedkoper in aanschaf en exploitatie en prima geschikt voor het vervoer van één of twee passagiers. Indien de instap een probleem oplevert, wordt zo mogelijk één van de grote bussen ingezet.

Blijft de chauffeur op mij wachten als ik naar een medische instelling wordt gebracht?

De chauffeurs van Klaartje wachten maximaal twee uur bij een buitenrit naar een medische instelling. Duurt het consult langer, dan mag de chauffeur naar huis en komt hij/zij later terug volgens afspraak. De klant betaald dan twee maal een retourtje.

Wat houden de Goede Doelen ritten in de vakantietijd in?

Klaartje stelt in de zomermaanden twee bussen met chauffeurs/bijrijders beschikbaar voor toertochten in de omgeving, die georganiseerd worden door de SSCC (Stichting Senioren Collectief Culemborg), de Zonnebloem of Lions.

Waarom kan ik niet met Klaartje naar mijn dagbesteding?

Dagverblijven hebben een eigen budget voor vervoer. Klaartje is aanvullend op het reguliere vervoer en heeft geen vervoersplicht. Daarnaast willen wij graag ruimte houden voor diverse individuele aanvragen binnen Culemborg.