HomeHenk Weijenberg

Henk Weijenberg

Als iemand weet hoe het bij Klaartje werkt, dan is het Henk. “Bijna tien jaar geleden begon ik als chauffeur. Planner en dagleider ben ik ook geweest. Tegenwoordig zit ik vijf ochtenden op kantoor. M’n collega Jaap en ik regelen alles wat nodig is om de bussen in goede conditie te houden, zoals wassen, onderhoud en reparatie. Als chauffeurs melden dat er problemen zijn, dan zorgen wij dat die opgelost worden. Ook zit ik nog twee tot drie middagen zelf op de bus.” Hij rijdt graag voor Klaartje; buschauffeur worden was ooit z’n jongensdroom. “Mensen zijn zo dankbaar. Soms geven ze me wat. Als ik terugkom van vakantie, hoor ik dat ze me gemist hebben. Eén meneer wilde alleen met mij naar het ziekenhuis gaan; met hem had ik een speciale band.”

Vrijwilligerswerk heeft voor Henk bijzondere betekenis. “Een aantal jaren geleden ben ik ziek geworden. Tijdens m’n revalidatieperiode ben ik bij Klaartje gekomen. Eerst een halve dag per week; meer ging toen nog niet. Het heeft me geholpen bij mijn herstel. Gewoon werk kan ik niet meer doen; vrijwilligerswerk komt daarvoor in de plaats. Ik mag hier iets doen en het hoeft niet altijd af; er ligt geen druk op. Voor mij is dat ideaal.” Ook belangrijk is de gemoedelijkheid: “Het is gezellig met de collega’s en we helpen elkaar. Wie of wat je ook bent, maakt niet uit: we gaan echt samen voor hetzelfde doel. Dat is een prettig gevoel.”

Benieuwd naar meer verhalen van vrijwilligers, klik hier

Geïnspireerd door het verhaal van Henk?
En wil je meer weten over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk, vul dan onderstaand formulier in en we nemen spoedig contact met je op.

Mede mogelijk gemaakt door:

Neem vrijblijvend contact met mij op: